wtorek, 4 listopada 2014

Praca zbiorowa – „Medycyna w okół nas”

To moje pierwsze, ale ogromnie pozytywne spotkanie z książkami Focusa.
Pozycja krótka, format pocketowy, tematyka interesująca, okładka ciekawa… A pośród tych niepozornych komplementów jeden konkretny i najważniejszy – niesamowita ilość i jakość ciekawostek! Co śmieszne nawet ja jako częściowy znawca (z wyboru bądź nie, bo zależy jak na to patrzeć) i miłośnik tematyki medycznej znalazłam sporo nowości o których nie wiedziałam. Omawiany jest tu doping – tak nielegalny jak i legalny (bo co tak na prawdę z „chorymi” i zażywającymi leki sportowcami?!), problemy aklimatyzacji wysokościowej, dostajemy odpowiedź na pytanie czy sport to faktycznie zdrowie no bo co z kontuzjami i to czasami tymi zagrażającymi zdrowiu i/lub życiu? Dowiadujemy się, które dyscypliny sportu są tymi najbardziej na nie narażającymi. A także wiele wiele innych, ale równie ciekawych i intrygujących aspektów naszego życia i zdrowia. A wszystko to w bardzo prostym języku zrozumianym przez każdego.
Tak zaczęła, ale na pewno nie skończyła się moja przygoda z pozycjami Focusa. Bardzo pozytywne wrażenia po tak skromnym wydaniu. Książka dla miłośników ciekawostek, ale i nie lubiących ciężkiego trudnego i naukowego języka  oraz encyklopedycznego wydania.
<Ocena: 8/10>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz