sobota, 23 maja 2015

Simone Elkeles - "Idealna chemia"

Tytuł: Idealna chemia
Autor: Simone Elkeles
Stron: 336
Gatunek: młodzieżowa, romans, dramat, obyczaj
Wydawnictwo: Amber
ISBN: 978-83-241-4593-5

Myślałam, że mój czas na młodzieżowe książki już minął. Ale wychodzi na to, że się przemyślałam. Mało tego wyszło mi to zdecydowanie na dobre! Nie zastosowałam się do tego iż obiecałam sobie odpuścić "małoletnią literaturę" i wróciłam w kręgi młodości...

Brittany brana jest za idealną nastolatkę. Ma wszystko - bogatych rodziców, wypasioną brykę, może robić i kupować co chce i kiedy chce. Tak jest według innych, a jak jest w rzeczywistości? Skrywa ona tajemnicę i to nie jedną. I choć jak wiele osób do niedawna myślała, ze czwarta klasa jest łatwa i przyjemna to nic i nikt nie chce lub nie może tego potwierdzić. Dla niej jest całkiem inaczej - jej chłopak Colin naciska na nią by uprawiała z im seks, Alex - chłopak z gangu staje się kimś więcej niż partnerem od projektu z chemii, a jej rodzice chcą oddać Shelley - jej niepełnosprawną siostrę do zakładu. Co jeszcze postanowi być przeciwko niej?! Czy będzie w stanie walczyć o coś co według "prawa" nie ma szans jej się przytrafić?

Alejandro to nastolatek należący do gangu Latynoskiej Krwi. Buntowniczy i zadziorny, ale tylko na pokaz. W rzeczywistości to wrażliwy, skryty i chroniący rodzinę chłopak. Trafił w nieodpowiednie towarzystwo - czy z własnego wyboru czy nie - dowiecie się. Kim stanie się dla niego Brit - partnerka z lekcji chemii? Co jest w stanie zmienić w swoim życiu Alex by walczyć o znajomość ( a może coś więcej?) z Brittany? 

Jak potoczą się losy Alejandro i Brittany? Czy połączy ich coś więcej niż nienawiść od pierwszego spotkania na szkolnym parkingu? Czy będą w stanie walczyć i poświęcić to co do tej pory był dla nich ważne? A może to co było ważne było tylko iluzją, a teraz czas zawalczyć o rzeczywistość? Czy oboje pokarzą jaką twarz mają na prawdę? Co przytrafi im się pod czas wali ze sobą, a potem przeciwko innym?

Zazwyczaj oceniam książki pod katem tego jak mi się czytają i co są mi w stanie zaproponować. Ale ta prócz treści, akcji, dramatu i romansu dała mi coś jeszcze - emocje! Dawno pod czas czytania nie doświadczyłam łez, czystego śmiechu a nawet motyli w brzuchu!!!Myślę, że to już samo z siebie świadczy na korzyść tej książki. Liczę na następne pozycje Pani Simone, bo jej styl, jej świat i jej bohaterowie stali się moim światem nawet jeśli nie bardzo pasuję do niego wiekiem! Pozycja dla miłośników młodzieżowych pozycji, połączenia romansu z dramatem i akcją, ale też dla tych którzy pod czas czytania chcą poczuć coś więcej, a przeznaczenie wiekowe książki nie robi im różnicy. Jest dla młodych i starych, dziewczyn i chłopaków, singli i par. Jest dla każdego kto umie tak jak bohaterowie walczyć albo chcą zobaczyć jak to robić!


<Ocena: 10/10>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz