sobota, 3 grudnia 2016

Max Allan Collins - "Ostre cięcie"

Tytuł: Ostre cięcie
Cykl: Criminal Minds (Tom 1 )
Autor: Max Allan Collins

Stron: 296
Gatunek: kryminał, sensacja, thriller, 
Wydawnictwo: Oficynka
ISBN: 978-83-624-6541-5

Pewnie niejednokrotnie mieliście okazję oglądać film na podstawie książki i go sobie ocenić czy też po prostu porównać. W moim przypadku zazwyczaj wszystko idzie na niekorzyść tego pierwszego. Jednak czytać książkę, która powstała na podstawie filmu to dla mnie nowość. Zobaczmy, więc jakie wrażenie mam z odwrotnej sytuacji

JAB czyli Jednostka Analizy Behawioralnej to zespół profilerów FBI. Do ich zadań należy między innymi rozpracowywanie najbardziej nieobliczalnych umysłów w kraju. Tym razem cała ekipa zostaje wezwana do małego miasteczka w stanie Kansas. Sprawa, którą się mają zając to specyficzne i brutalne morderstwa bezdomnych. To co zaskakuje to fakt iż zabici są wykąpani, wypielęgnowani i odziani w czyste ubrania. Wszystko wygląda na dobrze zaplanowaną serię dokonywaną w ustronnych miejscach. Profiler Jason Gideon przekonany jest, że jest to realizacja czyichś chorych fantazji. I nie koniecznie chodzi tu o jednego sprawcę.

W tym samym czasie dochodzi do porwania młodej dziewczyny. Wydawało by się, że jest to druga i odrębna sprawa, ale ponownie odzywa się instynkt Gideona, który czuje, że obie sprawy coś łączy. Zaczyna się walka z czasem by znaleźć ją i zapobiec jej śmierci.

Książka napisana prostym językiem, lekkim stylem i przede wszystkim płynnie czyta się niezwykle szybko i przyjemnie. Przyznaję, że serialu oglądać nie miałam okazji, ale po przeczytaniu tej książki chętnie to zmienię. Z niecierpliwością czekam na kolejne części spod pióra Collinsa jako, że miałam z nim już do czynienia dzięki książkom o CSI. Jeśli lubisz kryminały, interesuje Cię praca profilerów lub chcesz zgłębić arkana behawiorystyki ludzi to jest to pozycja jak najbardziej dla Ciebie. Polecam.

<Ocena: 10/10>

Za udostępnienie egzemplarza do przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję wydawnictwu Oficynka

2 komentarze:

  1. Czytałam to kiedyś i pamiętam że mi się podobało, aczkolwiek z samej fabuły nie pamiętam już nic xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tego autora miałam okazję czytać książki CSI o czym wspomniałam. Niestety ciężko je dostać w bibliotece :( Mnie nie pytaj o fabułę książek przeczytanych dalej jak dwa tygodnie. Mieszam kilka książek w jedną. Dlatego recenzje idą na bieżąco :D

      Usuń