sobota, 25 marca 2017

Tony Parsons - "Rzeźnik"

Tytuł: Rzeźnik
Cykl: Detektyw Max Wolfe (Tom 2)
Autor: Tony Parsons
Stron: 320
Gatunek:  kryminał, sensacja, thriller
Wydawnictwo: Albatros
ISBN: 978-83-798-5937-5

Drugi tom kryminalnej serii z detektywem Wolfem w roli głównej. Osobiście nie miałam okazji czytać tego pierwszego i trochę żałuję, ale zawsze jest czas by to nadrobić - mam na dzieję. Nim zdecydowałam się na przeczytanie "Rzeźnika" sprawdziłam czy i co ewentualnie autor ma na swoim koncie. Jak się okazało sporo choć w klimatach innych niż seria z Maxem. 

Nowy Rok w Londynie. Na zastrzeżonym osiedlu zostaje zamordowana szczęśliwa rodzina. Jednak nie wszyscy padają ofiarami. Najmłodsza pociecha znika - nie wiadomo czy chłopczyk został porwany, uciekł czy został zabity i zabrany z miejsca masakry. Jednak to co szokuje najbardziej to narzędzie zbrodni - pistolet do ogłuszania bydła przed ubojem. Detektyw wraz z ekipą szukają na dwa fronty. Sprawdzają rodzinę, która wydaje się być szczęśliwą, zamożną i bez problemów, a także szukają starszych spraw, w których użyto tego samego narzędzie zbrodni. Szybko trafiają na człowieka, którego przed wielu laty nazwano Rzeźnikiem. Tyle, że odsiedział on już swoja karę, a aktualnie zmaga się ze śmiertelną chorobą. Czy możliwe jest by próbował mordować ponownie? A jeśli tak to z jakiego powodu?

"Świat jest rynsztokiem wypełnionym tym, czego chcą ludzie"*

Wolfe zaczyna szukać i grzebać o co tak na prawdę chodzi. Kto chciał zniszczyć sielankę tej rodziny? Im głębiej wnika tym więcej szokujących odkryć dokonuje. Bo jak się okazuje nawet ta najszczęśliwsza z pozoru rodzina potrafi skrywać sekrety i to nie koniecznie pozytywne...

Nie będę Wam więcej zdradzać jeśli chodzi o treść, bo książka jest zwięzła i dynamiczna. Szkoda zdradzać więcej skoro można wszystko odkryć poświęcając powieści raptem kilka godzin - pozycja czyta się niezwykle szybko i przyjemnie. Osobiście bardzo polubiłam stworzonego przez Tony'ego detektywa - osoba niezwykle pozytywna, opiekuńcza względem swojej córeczki, kochająca zwierzęta - ciężko przejść obok obojętnie. Treść książki również zasługuje na pozytywną ocenę, bo jest niezwykle płynna, wartka i intrygująca. 

Nie mam możliwości porównania czy autor względem pierwszej części się rozwinął czy niestety nie, ale mając do dyspozycji tylko drugi tom wrażenia mam na prawdę pozytywne i zachęcam do zapoznania się z piórem Tony'ego. Ja chętnie nadrobię braki pierwszego tomu i z niecierpliwością czekam na trzeci.

* - Cytat z "Rzeźnik" Tony Parsons, str 243

<Ocena: 7/10>

Za udostępnienie egzemplarza do przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję portalowi Kostnica

2 komentarze:

  1. Kryminałów nie czytuję, ale moja mama jest ich fanką, więc na pewno jej polecę :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie: http://tworze-czytam-fotografuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nienawidzę Cię. Przez Ciebie moja półka CP puchnie. Ale tu spróbuję zapoznać się z autorem od 1 części :)

    OdpowiedzUsuń