wtorek, 26 lipca 2022

Praca zbiorowa - "Szydełkowanie dla każdego"

Tytuł: Szydełkowanie dla każdego 
Autor: praca zbiorowa

Stron: 320
Gatunek: poradnik, hobby, 
Wydawnictwo: Słowne
ISBN: 978-83-825-1179-6

Poradniki to nie są gatunki książek, po które sięgam nad wyraz często. Jeśli już trafiają one w moje ręce, to zazwyczaj nawiązują tematycznie do rękodzieła lub opieki/tresury/wychowania zwierząt. Książka, o której mam zamiar Wam napisać kilka słów to poradnik o szydełkowaniu. Kiedy zobaczyłam ten tytuł, plany były ogromne, ale musiałam je odłożyć na później, bo problemy zdrowotne, w tym kontuzja prawej ręki spowodowała, iż utrzymanie szydełka to dla mnie aktualnie nie lada wyzwanie.

"Szydełkowanie dla każdego" to poradnik, w którym znajdziecie ponad 130 zilustrowanych technik i splotów, jakie można wykonać na szydełku. Ich wykonanie jest wytłumaczone w niezwykle przystępny sposób, a do tego dołączone zdjęcia potrafią podpowiedzieć to, czego ewentualnie nie załapiemy z opisu. Jakby tego było mało, w poradniku znajdziemy 80 różnego rodzaju schematów czy też projektów na takie rzeczy jak torebki, zabawki, kocyki, poduszki czy sweterki. Sama, jako że szydełkowałam kwiaty, to skorzystałam z umieszczonego w książce ściegu i liście do róż robiłam już dzięki książce "Szydełkowanie dla każdego"



Naprawdę fajnym plusem tej książki jest jej sam początek, który w przejrzysty sposób pokazuje nam szydełkowy kącik must have. Do tego pomaga odróżniać rodzaje i składy włóczek, jak czytać oznaczenia na banderolach czy jaka i do czego się nadaje. Potem szydełka, czyli ich rozmiary oraz rodzaje, No i pozostałe drobiazgi jak znaczniki czy liczniki oczek, poduszeczka do szpilek, właśnie szpilki, miarka krawiecka, nożyczki itp.

Podsumowując całość ciężko znaleźć tu minusy. Piękne wydanie w twardej oprawie posłuży na długie, długie lata. Do tego kolorowe zdjęcia i projekty, które aż zachęcają do częstego zaglądania do środka i sięgania po szydełko, kiedy tylko się da. Ja od siebie mogę tylko zachęcić do zakupu tej książki, bo według mnie nie będziecie żałować ani jednego wydanego grosika. 

 Ocena: 10/10

Za udostępnienie egzemplarza do przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję Wydawnictwu Słowne














1 komentarz:

  1. Super wpis i myślę, że będę do Ciebie często wpadać :) Zapraszam też do mnie :) Omówiłam ciekawy temat - borowina - czarne złoto

    OdpowiedzUsuń