poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Ava Dellaira - "Kochani, dlaczego się poddaliście?"

Od pewnego czasu byłam pewna, że lektura młodzieżowa to dla mnie przeszłość. Przynajmniej na pewien czas. Jednak prawda okazała się być inna. A powodem tego okazała się książka Avy Dellairy oraz opinie jakie czytałam na jej temat. Ot niepozorna książka z bardzo interesującą choć skromną okładką. I to co znalazłam, a czego nie spodziewałam się w środku...

Główna bohaterka książki to nastoletnia Laurel. Nie może się ona pogodzić ze stratą starszej siostry May - ideał, którym chciała by być. Punktem zapalnym w życiu okazuje się niepozorne zadanie z języka angielskiego, a mianowicie napisanie listu do zmarłej osoby. Szesnastolatka nie tylko nie oddaje listu, ale pisze ich niezliczoną ilość i zapełnia nimi cały zeszyt. Adresatami są znane i nieżyjące osoby tj. Janis Joplin, Amelia Earhart czy River Phoenix... Listy dają Laurel możliwość otwarcia się, wylania problemów codziennych czy zwykłych myśli nastolatki...
Całość układa się w fascynującą opowieść ze śmiercią jako tematem przewodnim oraz pogodzeniem się z nią oraz z wyrzutami sumienia. Ekscytująca, wciągająca i dająca do myślenia pozycja!

Książka to debiut literacki Avy, kupiony przez 21 wydawców na świecie. Została nominowana do nagrody Goodreads jako najlepsza książka młodzieżowa 2014 roku! A prawa filmowe wykupił producent Filmu "Gwiazd naszych wina" - FOX 2000.

Myślę, że po części właśnie to mnie zafascynowało i skłoniło do przeczytania tej pozycji. I jednego jestem pewna - WARTO. Zrobiła bym też jedna rzecz, a mianowicie usunęła jej miano książki młodzieżowej, gdyż jest idealna tak dla nasto- jak kilkuset- latków!!!

<Ocena: 9/10>

Za udostępnienie egzemplarza do przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję wydawnictwu Amber

1 komentarz: