środa, 13 maja 2015

Luc Bürgin - "Tajne archiwa archeologii"

Tytuł: Tajne Archiwa Archeologii
Autor: Luc Bürgin
Stron: 271
Gatunek: Archeologia, dokument
Wydawnictwo: Amber
ISBN: 978-83-241-5391-6


Ani historia ani nic co z nią może być związane nie jest tym co kocham i na co zwracam szczególną uwagę. Raczej jestem z gatunku tych co wolą takie pozycje omijać szerokim łukiem. Ale przychodzi taki czas, że człowiek chce coś zmienić, zajrzeć poza granice, które sam sobie stworzył i którymi sam się ogranicza. "Tajne.." była dla mnie książką, która pozwoliła mi skosztować smaku spoza mojej listy menu...

"Tajne archiwa..." podzielone jest na pięć różnych części. Każda skrywa inne tajemnice, zagadnienia i szczegóły łącznie ze zdjęciami. Pierwsza część to ukryte znaleziska takie jak: Złoty skarb z Burrows' Cave, Tablice z Michigan, Testament z Acambaro i inne. Druga zaznajamia nas z tajemniczymi stworzeniami. Czy w Afryce Środkowej były dinozaury? A może olbrzym z Kiusiu? "Azzo" jako ostatni neandertalczyk? W trzeciej poznajemy tajemnicze miejsca np. Miasto piramid na dnie morza, Tajemnicza komora w piramidzie Cheopsa, Laos i tajemnica kamiennych dzbanów czy  Hieroglify w Puszczy Brazylijskiej. Czwarta to szokująca i niezwykłe znaleziska tj. spirale  z kosmosu, Metalowa "stopa" z Aiud, zapalniczka sprzed 500 tysięcy lat a może młotek, który wprawia ekspertów w zakłopotanie? Część piąta poświęcona jest biblii, a dokładniej jej zakodowaniu. Czy faktycznie tak jest,a jeśli tak to kto to zrobił? 
Te i wiele innych ciekawych i szokujących odkryć znajdziecie na stronach tej właśnie książki. Do tego 150 unikatowych zdjęć, które zostały opublikowane po raz pierwszy.

Jako osoba nie lubiąca tych klimatów muszę przyznać, że byłam bardzo mile zaskoczona. Wydaje mi się, ze po taką literaturę sięgnę jeszcze niejednokrotnie!

<Ocena: 7/10>

Za udostępnienie egzemplarza do przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję wydawnictwu Amber

1 komentarz:

  1. Muszę przyznać, że twoja recenzja zachęciła mnie do przeczytania ,,Tajnych archiwów archeologii":) Ta książka to moje klimaty, dziwne że nie natknęłam się na nią wcześniej:)

    OdpowiedzUsuń