poniedziałek, 23 września 2019

Melinda Leigh - "Proś o wybaczenie"

Tytuł: Proś o wybaczenie
Cykl: Morgan Dane (Tom 1)

Seria: Editio Black
Autor: Melinda Leigh
Stron: 320
Gatunek: kryminał, sensacja, dramat 
Wydawnictwo: Editio
ISBN: 
978-83-283-5351-0


"Proś o wybaczenie" to pierwszy tom cyklu, w którym prym wiedzie była prokurator Morgan Dane. Ponieważ autorka ma na swoim koncie sporo książek (zaskoczył mnie fakt, że w Polsce ukazała się dopiero teraz i liczę, że zostanie to nadrobione) pomyślałam, że warto posmakować jej pióra. Zasiadając do tej pozycji miałam pewne oczekiwania związane z tym, co zapowiedziane zostało w notce na okładce. Czy to dostałam? Zobaczmy.

Mijają dwa lata od tragicznej śmierci męża Morgan Dane. Mężczyzna zginął na misji w Iraku. Kobieta postanowiła wrócić w rodzinne strony by tam na nowo ułożyć sobie życie. Choć jej tęsknota za Johnem jest ogromna to wie, że musi się pozbierać by stworzyć swoim trzem córeczkom normalne życie i zapewnić im to, co najważniejsze. Dostaje interesującą ofertę pracy i wydaje się, że wszystko zaczyna się nareszcie układać. Niestety życie lubi wywrócić wszystko do góry nogami.
Pewnej nocy nad jeziorem zostaje zamordowana młodziutka opiekunka córeczek Morgan. Tessa, bo tak miała na imię dziewczyna została zaatakowana nożem, a podejrzenia padają na Nicka, syna sąsiada Dane. W pierwszej chwili dowody przeciwko chłopakowi wydają się nie do podważenia, jednak Morgan nie wierzy w jego winę. Chce udowodnić, że młody mężczyzna jest niewinny i z pani prokurator zmienia się w panią adwokat. W prywatnym śledztwie pomaga jej przyjaciel i zarazem detektyw Lance Kruger. Swoją postawą naraża się mieszkańcom Scarlet Falls, gdyż wszyscy już osądzili Nicka, a w szczególności dziadkowie Tessy. 
Morgan i Lance stają przeciwko miasteczku, policji i prokuratorowi. Stawka jest niezwykle wysoka, a wykrycie sprawcy powoduje ujawnienie mrocznych sekretów i niewygodnych brudów skrywanych pod fasadą cudownej sielanki. Problem w tym, że mieszkańcy Scarlet Falls nie chcą ani prawdy, ani sprawiedliwości. Chcą zemsty, a morderca rząda więcej krwi...

Tak jak wspomniałam miałam pewne oczekiwania względem tej powieści. To, co mnie ucieszyło to fakt, że zostały one zaspokojone. Mało tego dostałam więcej niż zakładałam. Spodobało mi się, że autorka przeplatała wątki kryminalne z tymi obyczajowymi i zrobiła to niezwykle sprawnie i płynnie. "Proś o wybaczenie" to książka, którą czytelnik pochłania na jednym wdechu, ale też książka, która pochłania czytelnika. Ogromny plus za kilka rozdziałów z punktu widzenia mordercy oraz niewinnego osadzonego w więzieniu. Chciałabym zachęcić miłośników kryminałów do zapoznania się z tą lekturą, bo według mnie zdecydowanie warto. Ja z niecierpliwością czekam na kolejne odsłony dalszych losów Morgan Dane oraz Lance'a Krugera. Dodatkowym plusem jest fakt, że książka nie jest krwawa za to ma klimat, więc wrażliwsze osoby nie będą miały problem z jej czytaniem. Krótko i na temat: polecam! A ja włączam tryb cierpliwość i czaję się na " Jej ostatnie pożegnanie".

<Ocena 9/10>

Za udostępnienie egzemplarza do przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję wydawnictwu Editio

1 komentarz: