niedziela, 17 stycznia 2016

Walter Moers - "Jasioł i Mgłosia"

Tytuł: Jasioł i Mgłosia
Seria: Baśń z Camonii
Autor: Walter Moers
Stron: 256
Gatunek: Bajka, fantastyka, baśń
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
ISBN: 978-83-271-5328-9

Wiecie kiedy ja ostatnio czytałam bajkę? Dawno, dawno temu! Ale to nie było za górami i nie za lasami - chociaż nie! No, bo to zależy skąd jest osoba, która to czyta. Bez problemu ktoś powie, że czytam  za górami, za lasami a nawet za rzekami! Ale wiecie co? Czasami warto sięgnąć po coś innego niż na co dzień! Szczególnie, że to co tak dobrze znamy my dorośli jak i nasze dzieci tu dostajemy w całkiem innym świetle. W świetle groteskowym, psychodelicznym i okraszonym wisielczym humorem!

Jasioł i Mgłosia to główni bohaterowie bajki o tym samym tytule. To rodzeństwo z Fernhachii. Jak na maluchy przystało postanowiły zrobić coś na przekór zasadom. Tylko kto by pomyślał, że taki wyskok doprowadzi do tylu przygód i to niekoniecznie dobrych i przyjemnych! Razem z nimi poznajemy nie tylko Wielki Las Kolorowych Niedźwiedzi, ale i jego okolice. Niestety niektóre z nich sprowadzą na rodzeństwo wiele kłopotów. To czego doświadczy dwójka dzieci momentami śmieszy, a momentami przyprawia o gęsią skórkę. Ale efekt jest fascynujący - temu zaprzeczyć się nie da! Jak potoczą i skończą się losy Jasioła i Mgłosi? Czy warto było łamać zasady tylko po to by zobaczyć coś innego?

Zacznę od tego, że choć to bajka to na pewno nie dla najmłodszych - chyba, że macie w planach wystraszyć ich i zrazić do książek. Jednak ja jako ich miłośniczka błagam byście tego nie robili! Niesamowite i fascynujące opisy camońskiej przyrody, niezwykłe przygody i naprawdę urocze jak i momentami mroczne rysunki wprowadzają nas w niesamowity i fantastyczny świat. I tak na prawdę tylko jedna rzecz mi przeszkadzała i to niestety wyjątkowo mocno. Były to Dygresje Rzeźbiarza Mitów. Momentami puste i nikomu do niczego nie potrzebne w innych miejscach wnosiły jednak czasami coś do baśni co niestety powodowało, że nie mogłam pozwolić sobie na opuszczenie tych fragmentów, bo nie wiedziałam kiedy i czego się spodziewać. Mimo to zdecydowanie polecam! Ja mam w planach zapoznać się z całą serią Baśni z Camonii i Wam również to polecam!

<Ocena 9/10>

Za udostępnienie egzemplarza do przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję wydawnictwu Publicat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz