poniedziałek, 2 maja 2016

Robert Hughes - "Barcelona"

Tytuł: Barcelona
Autor: Robert Hughes
Stron: 472
Gatunek: kultura, podróżnicza, historyczna 
Wydawnictwo: Wydawnictwo Magnum
ISBN: 978-83-63986-88-9

Już nie jednokrotnie czytywałam książki podróżnicze z różnych zakątków świata. Sama pewnie nigdy nigdzie nie wyjadą stąd zamiłowanie do poznawania ziemskiego globu chociaż poprzez papier. Postanowiłam prócz przyrody, zwyczajów etc, poznać również miasta. Ich historię, zabytki, znanych i sławnych mieszkańców. To dlatego padło na "Barcelonę"

Hughes w na prawdę interesujący sposób pokazał nam to co w Barcelonie - hiszpańskim mieście warte jest uwagi. Przedstawił nam losy jej mieszkańców tj. architektów, magnatów czy artystów. Pan Robert funduje nam wycieczkę po całym mieście od samego jego założenia prawie do dziś. Pozycja wzbogacona pięknymi zdjęciami z różnymi miejscami z Barcelony. Ale co najbardziej przypadło mi do gustu to styl Hughes'a - na prawdę przystępny, a książkę okrasił wieloma naprawdę ciekawymi, ale czasami i zabawnymi anegdotami! A dzięki temu nawet mniej interesujące rzeczy chętnie się czyta. 

Książka mnie pochłonęła, zainteresowała i zaciekawiła,. Dowiedziałam się tak o mieście jak i znanych osobach z niego pochodzących ciekawych rzeczy, o których do tej pory nie słyszałam. Ale pozycja nie nadaje się do czytania ot tak. Raczej jako przerywnik między książkami fabularnymi, gdyż w większych ilościach męczy - przynajmniej mnie. Jednak za całokształt zasługuje na naprawdę dobrą ocenę i zachęcam do zapoznania się z tą pozycją jak i innymi tego autora!

<Ocena: 8/10>

Za udostępnienie egzemplarza do przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję wydawnictwu Magnum

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz