niedziela, 5 lipca 2015

Andrew Gross - "Krach"

Tytuł: Krach
Autor: Andrew Gross
Stron: 448
Gatunek: thriller, sensacja, ekonomia, akcja
Wydawnictwo: Harper Collins Polska
ISBN 978-83-276-1350-9


Moje pierwsze spotkanie z Andrew Grossem i nie mogę uwierzyć, że nie słyszałam i nie miałam do czynienia z tym autorem! Jeszcze niedawno pomyślała bym, że akcje, giełda i ekonomia to nie mój świat, a jednak...

Wall Street - jest ktoś kto nie zna tej nazwy? Kto nie wie co się pod nią kryje? Głęboko w to wątpię. To świat biznesu żyjący według czegoś na kształt teorii Darwina - Przeżyje najsilniejszy. Motto instytucji z tego właśnie miejsca to bezlitosna eliminacja najsłabszych. Historia najnowszego thrillera Grossa zaczyna się w dniu kiedy zostaje zamordowany jeden z najbardziej wpływowych finansistów - Marc Glassman oraz jego żona i córka. Dlaczego były policjant Ty Hauck zaczyna prywatne śledztwo w tej sprawie?
Nie mija wiele czasu, gdy pojawia się wiadomość o powieszeniu się innego finansjera, ale czy na pewno było to samobójstwo? Do Ty'a dołącza Naomi Blum z Departamentu Skarbu. Razem próbują rozwikłać zagadkę śmierci dwóch wpływowych mężczyzn. Czy jest możliwe, że finansowy krach (jak wskazuje sam tytuł powieści) może być efektem działań terrorystycznych? A może to jeszcze coś więcej?

Andrew Gross przedstawił nam powieść skaczącą równie gwałtownie jak ceny akcji na rynku. Równie emocjonująca jak jazda rollercoasterem. Akcja dynamiczna, pełna napięcia i oczekiwania. Napisana przy tym zrozumiale i okraszona zabawnymi dialogami tworzy coś od czego ciężko się oderwać! Zdecydowanie nadrobię pozycje Grossa tak jak radzę zrobić to miłośnikom dynamiki w książkach. Nie zrażajcie się tematyką ekonomiczną - myślałam, że mnie nie pochłonie, a jednak...

< Ocena: 10/10 > 


Za udostępnienie egzemplarza do przeczytania i zrecenzowania serdecznie dziękuję wydawnictwu Harlequin Mira

1 komentarz:

  1. Twoja recenzja zachęciła mnie do przeczytania tej książki :) Bardzo ciekawi mnie połączenie wątku zabójstwa z wątkiem krachu na giełdzie, chociaż nigdy nie intersowałam się tematami ekonomicznymi. Cieszę się, że przybliżyłaś historię opowiedzianą w tej powieści. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń