czwartek, 28 lutego 2019

Świat sprzed #MeToo - czyli otwieramy oczy na przedmiotowe traktowanie kobiet!


W październiku 2017 roku ruch #MeToo wstrząsnął światem. Wybuch miał epicentrum w Hollywood wraz z ujawnieniem sprawy Weinsteina, potem fala uderzeniowa objęła kilkadziesiąt krajów i pozwoliła dojść do głosu kobietom krzywdzonym za społecznym przyzwoleniem. Odtąd upokarzanie i znęcanie się nad ciałem kobiety jest już niedopuszczalne. Kobiety na całym świecie nie chcą dłużej pozwalać, by ich ciało traktowano jak przedmiot, jak obiekt seksualny.
Ta książka przedstawia wizerunki kobiet w kulturze masowej – w reklamie, filmie, fotografii, ilustracjach książek i komiksów, w bajkach dla dzieci - od lat 50. XX wieku do dziś. Wizerunki dziś nie do zaakceptowania. A jednak te szokujące zdjęcia, plakaty, obrazy i fotosy odzwierciedlają sposób traktowania kobiet przed październikiem 2017 roku.

Niestety takie przedmiotowe traktowanie kobiety nie ominęło naszego kraju, czego dowodem niech będzie zeszłoroczna reklama polskiego napoju energetycznego "Dare evil". Producenci reklamy nie wycofali. Zamiast tego postanowili odwrócić sytuację w reklamie i umieścić w niej mężczyznę. Z hasłem niestety równie szokującym i seksistowskim:   




Świat sprzed #MeToo usiłuje zrozumieć mechanizmy kulturowe i obyczajowe, które pozwoliły tysiącom Harveyów Weinsteinów na oczach wszystkich postępować jak drapieżca seksualny.


Myślę, że te zdjęcia mówią same za siebie i że nie muszę za wiele pisać. Warto zapoznać się z pozycją, którą już wczoraj zaczął promować jakże znany nam wszystkim Empik!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz